Deel dit artikel
-

Juul Manders (BALR./433/Wannahaves): ‘De echte de sexiness zit aan de achterkant’

Op de eerste rij bij social commerce via Instagram, een social academy en ‘Netflix voor voetbal’. Bij BALR., 433 en Wannahaves wordt op meerdere borden geschaakt en betaalt de samenhang tussen de drie bedrijven zich momenteel fors uit. “Ieder gesprek met merken levert wel iets op”, stelt CEO en medeoprichter Juul Manders. En toch is het alle zeilen bijzetten in deze roerige tijden.

‘Iets’ met voetbal gaan doen, een community en lifestyle fashion. Vanuit die ideeën hebben ex-profvoetballer Demy de Zeeuw en zijn ondernemersvrienden Ralph de Geus en Juul Manders de afgelopen zeven jaar een drie-eenheid opgebouwd onder de holding Juramy, bestaande uit modemerk BALR., online community 433 en digital agency Wannahaves. BALR. kreeg gelijk al tractie onder profvoetballers en daarmee zichtbaarheid bij de doelgroep, blikt Manders, CEO van de drie bedrijven, terug. “Dat is ook een tastbaar product waarmee je mensen echt iets in handen geeft.” Gelijktijdig is aan 433 gebouwd, gericht op het destijds nieuwe Instagram. Een voetbalcommunity die de beleving van de kleedkamer verpakt in snackable content, veelal video’s. Inmiddels zijn er content partnerships met bijvoorbeeld FC Barcelona, waardoor er toegang is tot de content-database van de club, delen spelers soms video’s met de redactie en komen er dagelijks honderden user-generated video’s binnen. Waarmee het bereik voor BALR. en merken van derden ook groeide. En waarvoor Wannahaves, een bedrijf dat Manders al had voor Juramy, de content ontwikkelt. In het klantenportfolio prijken naast FC Barcelona inmiddels ook namen als Real Madrid, Red Bull, EA Sports, Nike en Puma. De samenwerking vorig jaar met die laatste noemt Manders tekenend voor de ingeslagen weg. Er is een PUMA collectie ontworpen door BALR., bestaande uit kleding, een voetbalschoen en sneakers, die is gepromoot via 433, met content die Wannahaves voor zijn rekening heeft genomen.

Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Krijg toegang tot Premium content
  • Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
  • Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100