Deel dit artikel
-

Kansspelautoriteit waarschuwt voor telefoontjes ‘Happy Numbers’

De Kansspelautoriteit waarschuwt voor een incassobureau dat zegt namens Happy Numbers te spreken. Tijdens de telefoongesprekken worden mensen gemaand achterstallige betalingen te doen, omdat niet aan afgesproken financiële verplichtingen zou zijn voldaan.

De naam Happy Numbers roept associaties op met een kansspel. In Nederland mogen alleen kansspelen, bijvoorbeeld een loterij, worden georganiseerd als daar door de Kansspelautoriteit een vergunning voor is afgegeven.

Bij de Kansspelautoriteit is geen vergunning afgegeven aan een aanbieder die een kansspel organiseert met de naam Happy Numbers.

Dit bericht is 9 keer gedeeld

7 Reacties

Hans Van Der kolk

Ben gebeld door een agressief incassobur o namens happy numbe rs dreeig en met een deyrwaarde

Gerben - Op de Burg

Een telefoontje van een dame met belgisch accent. Zou van incassobureau I-Aktak.de zijn. In 2015 zou met een loterij zijn meegedaan zijn met loterij voor €49,- per maand. Er is niet betaald en het dossier nooit gesloten. Indien vandaag voor 17.00 uur wordt € 384,- betaald dan belt zij de deurwaarder af.
Op de vraag waarom er nooit eerder kontakt is gezocht zegt zij dat de mailberichten niet zijn gelezen.
Die mailberichten zijn er niet. Nu wel “Naar aanleiding van ons telefoongesprek.” met een IBAN nummer waar het bedrag op gestort zou moeten worden.
Ik heb de neiging terug te bellen met de mededeling dat we 100.000 euro ermee hebben gewonnen en dat nu bij hun vorderen.
Hun website is “under construction”
Hieronder het mailtje.

Geachte XXX,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij het volgende:

U krijgt de mogelijkheid van I. Aktar om de totaalsom van € 384,- te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN: DE85 1007 0024 0268 8729 00
t.n.v.: YAYLACI

onder vermelding van uw naam en dossiernummer: 563757. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar: info@i-aktar.de onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

S. van Oers

Algemeen Secretariaat

I. Aktar
E-mail : info@i-aktar.de

Gerben - Op de Burg

Aanvullend op de melding ove I-Aktar
Het telefoonnummer waarmee gebeld werd is 0031857325938
Ik weet niet of dat gepubliceerd mag worden.

Willie Ruinemans

Mijn ouders zijn ook diverse keren gebeld door deze mensen. Net een mevrouw gesproken van het incassobureau. Nogal een buitenlands accent en kon mij maar moeilijk volgens. Echter de vordering was al afgedaan… Is ook niet leuk als iemand belt die werkzaam is voor een deurwaarderskantoor. Heeft u dus ook last van deze personen? Bel ze even op 085-7325938 en stel ze wat lastige vragen en het is zo opgelost..

Carine Stevens - privé

Dit is de mail die ik kreeg na een telefoontje dat ik genegeerd heb en de 2de maal niet opgenomen heb… Begin dit jaar ben ik verschillende malen lastig gevallen door Shop en Fly waar ik klacht voor ingediend heb.

Geachte mevrouw XXX,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen :

U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van I. Aktar om de totaalsom van €496 te betalen . Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op

IBAN: DE56 4401 0046 0405 7144 68
BIC: PBNKDEFF
t.n.v. AKTAR

De betaling dient te gedaan worden onder vermelding van uw naam en factuurnummer: 9104545. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar info@i-aktar.de onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Algemeen Secretariaat

I. Aktar
E-mail : info@i-aktar.de

Jacky

Hoi

Betaal Niet !!!
Is oplichting een Incassobureau stuurt brieven met daarin alle uitleg over een vordering dit gaat nooit telefonisch
Consumenten bond waarschuwde hier ook voor
Neem de telefoon niet op en anders zeg je stuur mij maar een kopie van mijn dossier kan ik dit doorsturen naar rechtsbijstand dan hoor je niks meer van ze

Carine Stevens - privé

Hallo iedereen ik heb telefonisch contact genomen met ECC ( Europese Commisie Consument Brussel) en hebben mij de volgende raad gegeven:

– reageren dat ik telefonisch niet aanvaard heb en er dus geen akkoord is en ik geen weet heb van een openstaand saldo

– vragen naar hun inschrijvingsnummer de bij FOD-economie en bewijs hiervan te beozorgen en indien ze niet in het bezit zijn van dit nummer ze niet bevoegd zijn om mij nog verder te contacteren.

– dat ik graag had geweten voor welke firma deze invordering bestemd is en de nodige bewijzen te bezorgen.

Ik wacht nu nog op reactie van hen 😉

Grtz
Carine

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond