Deel dit artikel
-

Klachten over het moeilijk opzeggen Amazon Prime

De Noorse Consumentenbond heeft een klacht ingediend over Amazon bij de Noorse autoriteit voor consumentenbescherming. Het opzeggen van een Amazon Prime abonnement vereist namelijk het scrollen door zes pagina’s en het maken van verschillende complexe keuzes.

De bond stelt dat de procedure in strijd is met de EU-wetgeving.

Amazon lijkt er alles aan te doen om te voorkomen dat het Prime-lidmaatschap wordt opgezegd. De pagina’s bevatten gele waarschuwingsdriehoeken met de tekst ‘Behoud mijn voordelen’.

In de VS dient consumentenwaakhond Public Citizen ook een klacht in over het opzeggen van Pime in de Federal Trade Commission. En ook consumentenorganisaties in Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Griekenland en Zwitserland roepen op tot actie.

In een verklaring zegt Amazon opzeggen mogelijk is door middel van een paar klikken, een snel telefoongesprek of door het uitschakelen van de automatische verlenging van het lidmaatschap.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond