Deel dit artikel
-

Klanten Decathlon hoeven niet meer langs de kassa

Decathlon gaat technologie van het Engelse Mishipay inzetten waarmee klanten via hun telefoon kunnen betalen en de NFC-tag van hun aankoop verwijderen.

De eerste winkels die de mobiele zelf-checkout krijgen zijn die in Rotterdam Alexandrium en Eindhoven. Daarna volgt de rest van Nederland. Met locatie-informatie van de telefoon bepaalt de webapp waar een shopper zich bevindt en of de checkoutoptie kan worden aangeboden.

Decathlon zit dit middel in om wachtrijnen te minimaliseren. Met de techniek van Mishipay hoeven bezoekers aan de winkel helemaal niet in een rij te staan want ze hoeven überhaupt niet langs een kassa. Wat ze wel nog nodig hebben, is een bak om de NFC-tags in achter te laten.

In Nederland is dit de grootste klant voor het Engelse bedrijf. In Duitsland maken klanten van MediaMarktSaturn in Hamburg kennis met de noviteit.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jelle

Ziet er uit als een mooie innovatie! Vraag me af hoe dit gekoppeld is aan de systemen in de winkel zelf om te voorkomen dat het alarm constant af gaat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond