Deel dit artikel
-

Klanten Tesco: ‘Liever ophalen dan thuisbezorgen’

Klanten van online warenhuis Tesco Direct gaan liever naar een supermarkt om digitale aankopen op te halen dan dat ze het thuis laten bezorgen.

Dat is een van de opmerkelijke feiten in het kwartaalbericht dat retailgigant Tesco vanochtend publiceerde. “De meerderheid van de online bestellingen wordt opgehaald in een van de 1300 Tescosupermarkten.”

En deze voorkeur voor clicks & bricks geldt niet enkel voor boeken, speelgoed en elektronica, maar ook voor dagverse producten. In negentig zaken kunnen Engelsen inmiddels groenten en fruit ophalen die ze bestelden op de desktop op kantoor of tijdens het forenzen met het openbaar vervoer.

De digitale omzet in het derde kwartaal steeg met elf procent veel harder dan de concernomzet, die met 1,4 procent toenam tot 36 miljard pond.

Ook op een ander punt van de bezorging toont het bedrijf zich, voor een supermarkt, vernieuwend. Sinds mei kunnen klanten zich aanmelden voor een abonnement op Delivery Saver. Daarbij betaalt de klant per kwartaal een vast bedrag, in ruil waarvoor hij geen bezorgkosten meer hoeft te betalen op zijn internetbestellingen.

Exacte bedragen over de internetomzet geeft Tesco niet. Het staat vast dat het bedrijf fors investeert in de digitalisering van het complete bedrijf. Naast het online warenhuis en -supermarkt, is het ook eigenaar van onder meer digitale muziek-, lees- en filmdiensten.

Foto: r. nial bradshaw (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond