Deel dit artikel
-

Kleine omzetgroei Ziggo

Kabelbedrijf Ziggo boekt over het derde kwartaal een omzetstijging van 2,9 procent tot 403 miljoen euro. De nettowinst over die periode komt uit op 2,7 miljoen euro.

Zojuist publiceerde Ziggo de financiële cijfers (PDF) over het afgelopen kwartaal. Daarin komt een gedegen en niet onverwachte groei naar voren.

Het kabelbedrijf bedient 2,8 miljoen huishoudens met digitale en analoge televisie. Dat is 18.000 minder dan vorig jaar. Die vertrekkende klanten zijn of overgestapt naar tv van KPN of hebben het televisie-abonnement helemaal de deur uitgedaan. Op zich niet heel vreemd, aangezien moderne tv’s gratis NPO 1, 2 en 3 ontvangen en on demand-diensten als tv-app kennen.

Van die bijna drie miljoen tv-klanten neemt ongeveer de helft (1,56 miljoen huishoudens) drie diensten af: internet, telefonie en televisie. Aan dit triple play-pakket valt niet veel meer te verkopen dan nog meer zenders en films en hogere snelheden. In het mobiele aanbod daarentegen meldt Ziggo een groei van 32.000 SIM-only klanten tot 116.000.

Een huishouden in het verzorgingsgebied van Ziggo neemt gemiddeld 2,6 diensten af van de kabelaar. Een klant levert per maand gemiddeld 44,61 euro aan omzet op.

Het bedrijf heeft een schuld van 3,2 miljard euro. Het moederbedrijf van concurrent UPC is bezig Ziggo over te nemen. De laatste grote mogelijke barrière verdween pas toen de Europese toezichthouder groen licht gaf voor de overname.

NRC meldt vandaag dat als gevolg van die fusie 900 functies worden geschrapt, bijna twintig procent van het totale aantal werknemers. Bij Ziggo en UPC Nederland werken samen zo’n 4.500 mensen

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond