Deel dit artikel
-

KLM: prijsnotificaties op WeChat

KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.

KLM is naar eigen zeggen de eerste niet-Chinese airline die deze service aanbiedt op WeChat. De luchtvaartmaatschappij is al sinds 2014 actief op het platform met klantenservice, content en commerciële aanbiedingen. Sinds 2017 krijgen klanten ook alle vluchtdocumentatie en -informatie in één WeChat-overzicht te zien en kunnen ze betalen voor tickets en betaalde extra’s via WeChat Pay op KLM.com.

Nu kunnen klanten dus ook prijswaarschuwingen instellen, zodat ze bericht krijgen wanneer een vliegticket onder een bepaalde prijs kost. Boeken kan direct vanaf het miniprogramma, dat beschikbaar is in het vereenvoudigd Chinees en Engels.

Bijna een kwart van de Chinese klanten van KLM boekt online en ontvangt vluchtinformatie via WeChat. Per week komen er achtduizend vragen binnen op het platform. Volgens KLM is uitbreiding van de dienstverlening op WeChat dan ook een logische stap.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond