Deel dit artikel
-

Koopjedeal.nl was grootste offline adverteerder Black Friday

Winkels en dienstverleners investeerden dit jaar 47 procent meer in niet-digitale reclamekanalen bij Black Friday. Koopjedeal.nl tastte het diepst in de buidel met twee miljoen euro, gevolgd door het Kruidvat (1,9 miljoen) en bol.com (1 miljoen euro).

Mediaregistratiebureau Adfact registreerde 23,5 miljoen euro aan niet-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. Dat is ruim 7,5 miljoen euro meer dan in 2018, oftewel een stijging van 47 procent.

Het meeste geld in de zogeheten ‘above-the-line’-campagnes ging naar activatie- en prijscampagnes.

Er haakten dit jaar ook meer adverteerders in op het thema rondom het jaarlijkse prijzenfestival: 149 adverteerders tegenover 105 vorig jaar.

Adfact in een persbericht: “In 2018 waren retailers goed voor 51 procent (8,1 miljoen euro) van de totale bestedingen aan black Friday reclames. In 2019 is dat gestegen naar 60 procent (13,7 miljoen euro). Opvallend is de daling van de bestedingen binnen de categorie Telecom van 26 procent bestedingsaandeel in 2018 (4,1 miljoen euro) naar 7,8 procent (1,8 miljoen euro) in 2019.”

Foto: Dennism2 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond