Deel dit artikel
-

KPMG en FreedomLab samen in toegepaste creativiteit

KPMG en FreedomLab gaan investeren in de verdere ontwikkeling van de Nederlandse creatieve sector. Men wil gezamenlijk innovatieve diensten en concepten ontwikkelen die kunnen bijdragen aan het oplossen van belangrijke maatschappelijke en tegelijk complexe vraagstukken.

KPMG en FreedomLab richten hiervoor een nieuwe onderneming op, OneDegree (One°). One° gaat zich als studio richten op het strategisch toepassen van creativiteit en technologie bij systemen en diensten waarin de betrokkenheid van mensen centraal staat.

Naast FreedomLab, het research en design instituut van Dasym, zal One° zich vooral ook richten op het realiseren van de gecreëerde concepten. Een van de aandachtsgebieden is de game-industrie, en het initiatief is daarmee een vervolgstap op het Center for Applied Games dat één jaar geleden door Minister Kamp in Amsterdam werd geopend.

Voorbeelden van de activiteiten van One° zijn het strategisch inzetten van games om therapieën effectiever te maken en om mensen op een inspirerende manier nieuwe dingen aan te leren. Ook het ontwikkelen van e-services, waarmee mensen slimmer kunnen reizen, energie kunnen besparen of gezonder kunnen leven, behoort tot de taken van One°.

Klassieke manieren voor het oplossen van problemen werken steeds minder goed, vinden de initiatiefnemers. Bovendien is de relatie tussen consument en producent, tussen werkgever en werknemer, tussen overheid en burger ingrijpend aan het veranderen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond