Deel dit artikel
-

KPN sluit met tv en portalen aan bij IAB Nederland

Als eerste telecombedrijf sluit KPN zich aan bij adverteerderclub IAB Nederland. KPN krijgt toegang tot kennis over IPTV en de exploitatie daarvan via het Europese en Amerikaanse IAB-netwerk en gaat de branche vertellen hoeveel ze jaarlijks uitgeeft aan internetreclame.

Iedere maand meldt zich gemiddeld 1 nieuw lid aan bij IAB Nederland, een organisatie waarin digitale marketingprofessionals zich verzamelen en branche-informatie uitwisselen. Gisteren maakte IAB bekend dat KPN TV en Media zich heeft aangesloten bij de club. Onder dat KPN-onderdeel vallen zowel KPN TV als de portalen Planet Internet en HetNet.

Volgende week dinsdag lanceert KPN haar IPTV-product. Klanten van het telecombedrijf kunnen overstappen op een nieuwe ADSL-abonnement. Daarmee krijgen ze niet enkel snel internettoegang maar ook toegang tot 50 tv-zenders.

Igor Beuker, directeur van IAB Nederland, ziet het werkterrein van de vereniging gestaag verbreden. Tot voor kort hielden IAB-leden zich hoofdzakelijk bezig met reclame op het vaste internet, het world wide web. Beuker: "Maar je ziet een verschuiving richting digitale televisie."

KPN is het eerst telecom- annex televisiebedrijf dat zich bij IAB aansloot. Het naar eigen zeggen internetgezinde Talpa is geen lid van IAB, noch de eerste IPTV- verkoper Tele2. Beuker: "Van de broadcastbedrijven is enkel MTV lid, alhoewel ik nog wel een aantal partijen verwacht uit de traditionele hoek."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond