Deel dit artikel
-

Kwart omzet Neiman Marcus via internet

Luxe warenhuis Neiman Marcus realiseert al een kwart van zijn omzet via web en mobiel. Dat blijkt uit documenten die het retailbedrijf vorige week heeft ingediend voor een beursgang. Vorig jaar ging het om een aandeel van 23,9 procent.

De op zeven na grootste warenhuisketen van de Verenigde Staten genereerde in de eerste drie maanden van het boekjaar een omzet van ruim 1 miljard dollar.

Sinds de komst van CEO Karen Katz in 2010, heeft het bedrijf flink in internet geïnvesteerd. Uit de bij de U.S. Securities and Exchange Commission ingediende documenten blijkt dat het technologie van Bloomreach, Oracle, Rapleaf, RichRelevance en WibiData gebruikt voor personalisatie.

In februari werden testen met bakens in winkels aangekondigd. En met de mobiele app kunnen gebruikers foto’s van kleding maken, waarna ze suggesties krijgen voor soortgelijke kledingstukken.

Met de beursgang wil het warenhuis 100 miljoen dollar ophalen, maar banken om de beursgang te begeleiden zouden nog niet zijn benaderd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond