LaComunidad meet virale campagnes

Het Amsterdamse bedrijf LaComunidad heeft maandag ViralTracker 2.0 aangekondigd, (online) technologie waarmee het bereik van virale internetcampagnes kan worden gemeten. Ook lanceert het digitale marketing bureau een viraal marketing weblog.
ViralTracker meet het bereik van virale campagnes op weblogs, fora, virtuele gemeenschappen en ruim 120 internationale video portals. Internationale adverteerders, virale bureaus en mediabureaus kunnen een licentie bij het bedrijf afsluiten.
In de VS worden maandelijks al meer internetvideo's bekeken dan er zoekopdrachten worden gegeven via Google en Yahoo, zo zegt directeur Igor Beuker, die in 2003 overstapte naar interactieve reclame.
Momenteel zijn er onderhandelingen gaande om de ViralTracker-technologie te integreren in verschillende video portals en soiale netwerken zoals MetaCafe en MySpace.
Het bedrijf is verder een weblog over virale marketing gestart met als bloggers naast Beuker Paul van Veenendaal.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Igor
Mooie woordspeling in de kop: vitale campagnes 😉
Cor
Vitale campagnes?Googhle?
Tim Bijlsma
Naast het feit dat dit een enorm loos product is, zit er Typo in de titel, 'vitale moet virale' – dit bericht hoeft neit gepost te worden-.
John
Loos product? Al ervaring mee, dan? Het is wel lekker makkelijk om hier te ageren tegen een product of een bedrijf zonder enige toelichtingen. Oftewel: de laatste reactie had maar beter niet geplaast kunnen worden,
Rick de Haas
Ongenuanceerde reacties horen hier ook niet thuis, beste mijnheer Bijlsma.
Jonneke
Virale campagnes houden je viTaal toch? ; )