Deel dit artikel
-

Levering aan huis onder de maat

Levering aan huis kan nog sterk verbeterd worden. Dat concludeert TomTom uit eigen onderzoek. Driekwart van de Nederlandse consumenten zit langer te wachten op een pakket, monteur of installateur dan nodig is. Daarnaast zegt 67 procent dat zij meestal geen informatie krijgt van de leverancier over eventuele vertraging.

Het onderzoek laat ook zien dat 97 procent van de Nederlandse consumenten geen exact aflevertijdstip doorkrijgt. Bijna driekwart (73 procent) zegt dat hun leveranciers hooguit ‘ochtend’ of ‘middag’ doorgeeft. Deelnemers aan het onderzoek geven hun irritaties aan. Bijna driekwart (73 procent) vindt het onacceptabel dat zij een dagdeel doorkrijgt voor de afspraak. Volgens een kwart van de respondenten is het onvermogen om een specifieke aflevertijd te noemen vaak het zwakste punt in de service van bedrijven.

Ruim tweederde (69 procent) van de respondenten geeft aan dat ze een leverancier minder snel opnieuw inschakelt als deze er niet in slaagt een acceptabele aflevertijd aan te geven. Nog eens 22 procent gelooft dat servicestandaarden – zoals stipte levering en aanwezigheid – zijn verslechterd sinds de economische crisis.

Het online onderzoek werd uitgevoerd door TNS onder 891 respondenten in de leeftijd 16-64 jaar.

Deel dit bericht

3 Reacties

Remco

Pakketten ’s avonds bezorgen scheelt ook al een hele hoop. Helaas doen veel bezorgers dat nog steeds niet.

Wil

Ik haal het liever af bij een afhaalpunt dat ook tot minimaal 20u open is. Helaas biedt Postnl nog steeds niet als eerste keuze een afhalen (pas nadat je een kaartje in de bus hebt gekregen) en dan ook nog alleen bij het postagentschap dat zij keizen en niet ik. Er valt nog wel wat te verbeteren dus….

Robin Franken

Vertragen is een verdien model. Waarom zou je businesscase om zeep helpen als je er miljoenen aan kunt verdienen? Wij zwijgen en accepteren. Bedrijven hebben een positie, dus macht. Een goed voorbeeld is de zorg premie. Door te stellen dat die niet omhoog hoeft dit jaar, omdat medicijnen goedkoper zijn geworden, wordt het hele model op zijn kop gezet. Nu moeten ze weer iets verzinnen om hun gelijk te krijgen, dan kan de prijs toch weer omhoog.

En wij slikken het weer.
Wat een onmacht.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond