Deel dit artikel
-

Levi’s bouwt merk met Flipboard Magazines

Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.

De kledingmaker geeft sinds kort een eigen digitaal magazine uit op Flipboard. Dat is zowel via het web als via de gelijknamige app te lezen. Het thema is een afgeleide van Levi’s’ identiteit: Modern Frontier.

Zes smaakmakers uit verschillende achtergronden zijn gevraagd om Flipboard te gebruiken en het digitale magazine van Levi’s te vullen. Dat is eigenlijk heel makkelijk te doen. De ‘auteurs’ lezen gewoon hun eigen feed in de mobiele app en delen de interessantste postings die ze daarin vinden. Die delen ze echter niet naar hun eigen achterban per e-mail, Facebook of Twitter maar naar het magazine. Het geheel van die gedeelde items vormt dit digitale tijdschrift Modern Frontier.

Voor Flipboard is dit een manier om de betrekkelijk nieuwe functie, tijdschriften maken op het web, onder de aandacht te brengen. Voor Levi’s is dit een manier om zijn brandingcampagne naar het digitale domein door te trekken.

AllThingsD meldt dat Flipboard een dezer dagen een kleine vijftig miljoen dollar heeft opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Rizvi Traverse Management en Goldman Sachs. De marktwaarde wordt nu op zo’n achthonderd miljoen geschat versus tweehonder miljoen bij de laatste financiering in 2011. Formeel is de financiering overigens niet bevestigd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond