Deel dit artikel
-

Maaltijdbezorging verdubbelt tussen nu en 2030

Bezorgers van boodschappen en maaltijdboxen boekten in 2021 gezamenlijk een omzet van 3,9 miljard euro, een toename van maar liefst 278,6 procent ten opzichte van de vorige cijfers. Supermarkten waren in 2021 ondanks de sterke groei van online supermarkten zoals Picnic en Crisp nog dominant in de bezorging van online bestelde boodschappen. Dat blijkt uit cijfers van het Food Service Instituut Nederland (FSIN).

De explosie in de bezorging van maaltijden, boodschappen en maaltijdpakketten is niet alleen in het straatbeeld merkbaar, maar is ook terug te zien in de top 10 snelste groeiers van het afgelopen jaar. Die top 10 wordt aangevoerd door Uber EATS en Deliveroo, met kort daarachter de twee bezorgdiensten van SPAR en PLUS, maaltijden- en maaltijdboxen-bezorger Uitgekookt en websuper Picnic.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!