Deel dit artikel
-

Marc Duijndam verruilt Funda voor Sanoma

Marc Duijndam gaat 1 januari 2018 Sanoma Media in België en Nederland leiden. Hij volgt Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde. Duijndam rapporteert in zijn nieuwe rol aan Sanoma CEO Susan Duinhoven.

“Het grote portfolio van bekende en door de consument geliefde merken biedt alle kansen voor een verdere crossmedia-ontwikkeling”, zegt hij in een toelichting.

Marc Duijndam is momenteel nog CEO van Funda. Eerder was hij de eerste Country Director van Google Benelux, adviseur van het Europese management bij de opstart van LinkedIn in de Benelux en andere commerciële functies bij diverse mediabedrijven. Ook is hij commissaris bij de online bedrijven Vonq, Inshared, Relay42 en Holland Venture.

‘Ik ben een bouwer’, vertelde Duijndam nadat hij Google Nederland van de grond had opgebouwd tot een organisatie van 65 man met een geschatte omzet van 200 miljoen euro.

Zijn voorkeur ging altijd al uit naar internetbedrijven in de mediasector, omdat marketing en sales daar dicht bij elkaar liggen: ‘En het mooie van online is dat je niet alleen bereik verkoopt, maar ook een stuk omzet of business.’

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond