Deel dit artikel
-

Marktleider Amazon in Duitsland niet meer in te halen

Amazon blijft op de e-commercemarkt in Duitsland drie keer groter dan de nummer twee. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien concurrenten bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse ranglijst van EHI Retail Institute.

Amazon realiseerde in 2019 in Duitsland een consumentenomzet van 10.491 miljoen euro, een toename van dertien procent ten opzichte van 2018. Ter vergelijking: de nummer twee op de lijst, OTTO, groeide met minder dan tien procent tot 3.370 miljoen euro. Er zijn nog twee andere bedrijven met een omzet van boven de miljard euro: Zalando en Mediamarkt.

De tien grootste bedrijven zijn samen goed voor twintig miljard euro van alle verkopen in Duits e-commerce. In totaal genereerden de top honderd winkels samen een handelsvolume van 37,5 miljard euro.

In 2019 stegen de digitale verkopen in de top honderd met 11,6 procent. Amazon doet twee procentpunten meer dan dat.

De enige online supermarkt in de lijst is Rewe. Dat staat op plaats 53 met een digitale omzet van 154 miljoen euro. Picnic noch diens investeerder in Duitsland Edeka staan in deze editie op de toplijst. De ondergrens voor opname is in deze editie 70,8 miljoen euro.

Foto: Nicolas Vigier (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Snap er niks van. Duitsland is altijd zo anti Amerikaans, hier is handelen duidelijk anders dan opinie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond