Deel dit artikel
-

Marley Spoon zoekt nieuwe financiering

De verkoper van maaltijdboxen Marley Spoon is op zoek naar nieuwe financiering. Het bedrijf zag de omzet in 2017 verdubbelen.

Dat komt naar voren in een persbericht dat de Duitse onderneming, onderdeel van Rocket Internet, eind vorige week publiceerde (Pdf).

Exacte getallen noemt Marley Spoon niet maar een gecalculeerde aanname leert dat de omzet in 2017 rond de veertig miljoen euro zal liggen. In dat jaar, dat vertelt de leiding dan weer wel, werden tien miljoen maaltijdboxen verscheept, wat in Nederland in samenwerking met PostNL gebeurt.

Het verzendvolume van de Duitse start-up is nog niet te vergelijken met wat de grote concurrent HelloFresh doet. Dat sluit 2017 af met, naar schatting, tussen de 125 en 150 miljoen verscheept dozen. Ook dat bedrijf komt voort uit de stal van Rocket Internet en staat inmiddels deels aan de beurs genoteerd.

Ook Marley Spoon sluit niet uit dat het naar de beurs gaat. De leiding zegt dat ze verschillende financieringsmogelijkheden aan het onderzoeken is waaronder een gang naar de kapitaalmarkt. Het is niet duidelijk wanneer daarover wordt besloten.

Foto: Neeta Lind (cc)

Dit bericht is 13 keer gedeeld

1 Reactie

Mdobro

40 miljoen omzet met 10 miljoen pakketten. Lijkt me niet te kloppen. 4 euro per pakket is te laag. Terug naar de schattingstafel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond