Deel dit artikel
-

Marriott opent war room voor sociale media in Europa

Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.

Het is het vierde M Live ‘commandocentrum’ voor de hotelketen. De andere staan in Maryland en Florida en in Hong Kong. Een vijfde komt volgend jaar in Dubai. Daarmee zijn de belangrijkste tijdzones voorzien.

Marriott wil de vinger aan de pols houden omdat de volgende generatie reizigers bijna continu online is.

De dashboards volgen bijvoorbeeld de relatie tussen onlinecontent en boekingen. Met behulp van technologie van Hyp3r kan men ook alle sociale berichten van zijn 4500 hotels in de gaten houden en campagnes snel aanpassen. Dat zou volgens Digiday hebben geresulteerd in de optimalisering van Instagram conversaties.

Het Europese commandocentrum volgt als enige berichtgeving in verschillende talen.

Door betere inzet van sociale media hoopt Marriott uiteindelijk te kunnen besparen op reclame-uitgaven. Tot dusverre waren de investeringen in de war rooms echter nog aanzienlijk.

M-Live-Studio-content

Elnur / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond