Deel dit artikel
-

Medialandscape wil MediaLibrium

Narrowcastingbedrijf MediaLandscape is een partijen die een overnamebod heeft uitgebracht op Telegraaf-dochter MediaLibrium.

Verscheidene partijen hebben zich gemeld om MediaLibrium, dat onder meer de beeldschermen aan de muren van McDonalds exploiteert, over te nemen. De biedingen worden op dit moment bestudeerd.

In de komende weken of maanden besluit de directie welk bod het winnende is.

Afgelopen dagen verscheen het bericht als zou MediaLandscape MediaLibrium hebben gekocht. Jerry Rustveld van MediaLandscape reageert: “Wij hebben een non disclosure agreement met TMG getekend. We kunnen in deze fase geen uitspraken doen”.

MediaLibrium-baas Tijmen Bos: “Het bedrijf is sinds november een zogeheten asset for sale voor TMG. Inderdaad, Medialandscape is een van de partijen die een non disclosure agreement heeft getekend. Alle partijen die informatie over ons bedrijf hebben ontvangen hebben zo’n overeenkomst getekend.

We zitten nu in het stadium waarbij we de definitieve biedingen beoordelen. Er is nog niet definitief gekozen”.

Telegraaf Media Groep nam eind 2005 een minderheidsbelang van 40 procent in Media Librium en breidde dat in juli 2007 uit tot 84 procent. TMG voert momenteel een kostenbesparende reorganisatie uit en stoot niet-kernonderdelen af.

Foto: Kai Hendry (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond