Deel dit artikel
-

Meeker: markt voor mobiele advertenties kan nog flink stijgen

De markt voor mobiele advertenties kan nog flink stijgen, naar zo’n 7 miljard dollar. Dat schrijft analist Mary Meeker, ook wel het orakel van Silicon Valley genoemd, in haar nieuwste trendrapport. Het mobiele gebruik stijgt enorm, maar de advertentiebestedingen groeien volgens haar niet mee.

De helft van de wereldbevolking zit inmiddels op internet, mede dankzij wifi en Android smartphones. Amerikanen spenderen 5,9 uur per dag online versus 5,6 uur in 2016. Maar dus steeds meer mobiel.

Als gevolg hiervan groeit e-commerce; 13 procent van alle (Amerikaanse) aankopen vindt online plaats.

Voor producten zoeken Amerikanen vaker op Amazon dan via de klassieke zoekmachines, maar voor inspiratie gaan ze eerder af op Facebook of YouTube.

Het rapport van Meeker, financieel analist bij de durfkapitalist Kleiner Perkins, wordt gezien als een jaarlijkse bijbel over de digitale economie.

Zo voorspelt zij een gestage groei voor abonnementsdiensten: Netflix groeide 25 procent, de New York Times 43 procent en Spotify 48 procent.

Consumenten kopen volgens Meeker minder auto’s, houden langer vast aan het bestaande model en maken vaker gebruik van deeldiensten.

Spraaktechnologie is 95 procent accuraat en heeft geleid tot een sterke adoptie van slimme luidsprekers als die van Amazon. Van de Amazon Echo zijn nu zo’n 30 miljoen exemplaren verkocht.

TechCrunch – Mary Meeker 2018 Internet Trends Report from Josh Constine

Dit bericht is 5 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond