Deel dit artikel
-

Mobiel heeft aandeel van meer dan 40 procent bij ABN AMRO

Als het om selfservice gaat, verloopt 41,9 procent van de dagelijkse requests – het opvragen van saldo-informatie, de laatste bij- en afschrijvingen bekijken en het doen van overboekingen – bij ABN AMRO via de mobiele apps.
(meer…)

Deel dit bericht

2 Reacties

Gijsbert van der Meulen

Wow, wat een briljant slecht gekozen titel voor dit artikel. Je leest: ‘Meer dan 40 procent ABN Amro-klanten gebruikt mobiel bankieren-app’. Als normaal denkend mens ga je dan eens nadenken over de penetratiegraad van smartphones in Nederland. Vervolgens ga je onder andere nadenken hoeveel van de ABN-Amro klanten bejaard zijn, of hoeveel klanten daadwerkelijk die app hebben gedownload… en gebruiken!?

Totdat je het artikel gaat lezen en ziet dat het om 41,9% procent van het self-service contact gaat. Dus om slechts een fractie van het totale verkeer. Wie kan dit artikel van de juiste cijfers voorzien, zodat we de resultaten in de juiste context kunnen plaatsen?

Dat er een grote toekomst is weggelegd voor mobiel betalen zal ik zeker niet bestrijden. Sterker nog, ik verwacht daar heel veel van en juich het alleen maar toe. Zeker als we straks echt aan de slag gaan met betalingen via Near Field Communication (NFC).

NB: Het onderzoek waar in de presentatie van ABN Amro naar wordt gerefereerd is uitgevoerd door Forrester Research. Het betreft hier een online enquête waar zij zelf van zeggen dat het representatief is voor “the entire online adult population”. Dat voelt een beetje als vragen naar het percentage natuurliefhebbers onder donateurs van WNF.

Jannemiek - Emerce

@Gijsbert

De titel is alweer even aangepast zoals je ziet. Het artikel is geschreven n.a.v. een presentatie tijdens eFinancials. Daar is de fout in de kop geslopen. Dat is naderhand weer aangepast.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond