Deel dit artikel
-

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

De nieuwe reclamevormen zijn op zich niet nieuw omdat bijvoorbeeld adverteerders op Facebook ze ook al kennen. Het gaat bijvoorbeeld om – wat heet – ‘lookalike audiences’. Daarbij gaat het op publiek dat líjkt op doelgroepen die de adverteerders zelf wel kent, maar die niet in zijn radar zitten. LinkedIn maakt die zichtbaar.

‘Audience templates’ is wat generieker qua opzet. De zakelijke profielensite suggereert daarbij twintig profielen die mogelijk interessante doelgroepen zijn voor de betreffende campagne.

De derde en laatste vorm is ontwikkeld met moederbedrijf Microsoft. LinkedIn is al bekend met zakelijke interesses van zijn 610 miljoen gebruikers. Daar wordt informatie uit zoekgedrag op Microsoft Bing aan toegevoegd. Dat leidt tot bredere, generieke interesseprofielen. Meer variabelen betekent meer targetingopties voor adverteerders.

Dit soort reclameproducten valt onder de tak LinkedIn Marketing Solutions. Ze worden internationaal uitgerold in de komende twee weken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond