Deel dit artikel
-

Merkle via overname steviger op Duitstalige markt

Merkle, het label van Dentsu Aegis waar ook Oxyma onder valt, koopt Namics om zijn positie in Duitsland en Zwitserland te verstevigen.

Het ruim twintig jaar oude Namics uit München is gespecialiseerde in sitebouw, CRM, app-ontwikkeling en communicatiestrategie. Koper Merkle ziet het als een aanvulling op zijn expertise rondom CX en marketingtechnologie.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid houden de partijen voor zich.

Het internationale bureaunetwerk Dentsu Aegis Network (DAN) neemt kocht performancemarketingexpert Merkle in 2016. Eind 2017 kocht DAN Oxyma uit Rotterdam en veranderde diens naam in Merkle Nederland.

De Nederlandse markt zal niet bijster veel profiteren van de buitenlandse overname. Een woordvoerster: “We krijgen er 550 collega’s bij, waarmee Merkle in Europa de grens van tweeduizend medewerkers doorbreekt. Het bedrijf wordt wel een stuk groter in Europa en wij hebben toegang tot een breder en groter netwerk van specialisten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond