Deel dit artikel
-

Microsoft en Kroger tonen supermarkt van de toekomst

Microsoft en de Amerikaanse supermarkt Kroger hebben twee experimentele winkels in gebruik genomen in de buurt van hun hoofdkwartier: de ene in Monroe (Ohio), de andere in Redmond (Washington). Beide gebruiken het Azure cloudplatform.

De samenwerking is een jaar geleden al aangekondigd, maar wordt nu dus realiteit. Microsoft wil er vooral zijn connected store-technologie ‘Retail as a Service’ demonstreren.

De belangrijkste vernieuwing betreft het navigeren van klanten door de supermarkt. Die stellen vooraf een boodschappenlijst samen. Op de winkelvloer staan sensoren opgesteld.

Verder zijn alle artikelen voorzien van digitale labels, die makkelijk kunnen worden aangepast, maar ook meer informatie geven. Via de labels worden ook advertenties verkocht.

Het blog Geekwire bezocht een van beide winkels.

Deel dit bericht

1 Reactie

Naam

A. Dit bericht linkt eigenlijk naar een ander bericht en het bericht hier zegt dus niets. Alleen maar om traffic te genereren blijkbaar.

B. Het gelinkte bericht laat zien dat er niets vernieuwends is want hier kennen we zelfs scannen allang en bestaan digitale prijssystemen al langer, zoals bij de Makro.

Dus wat is het grote nieuws dat het hier op deze pagina moest komen? Alleen maar omdat een grote naam als Microsoft hierbij betrokken is? Wat nou als een klein bedrijfje dit had gedaan?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond