Deel dit artikel
-

Miljard dollar dagomzet uit e-commerce op Cyber Monday

Tijdens Cyber Monday, de online equivalent van Black Friday, werd in de Verenigde Staten 1,028 miljard dollar online uitgegeven. Dat is goed voor een stijging van 16 procent in vergelijking met dezelfde dag vorig jaar.

Dat blijkt uit cijfers van ComScore.

Volgens ComScore-voorzitter Gian Fulgoni geeft wel aan dat de sterke start van het koopjesseizoen deels ook kan liggen aan de grote kortingen die dit jaar eerder dan normaal worden gegeven. “Ondanks dat we dit seizoen nog enkele dagen verwachten waar de uitgaven boven de miljard dollar uitkomen, is het toch nog afwachten of  de online uitgaven van de consument gestaag door blijft gaan op dit niveau.”

De stijging in online uitgaven op Cyber Monday is deels te danken aan een duurdere aankopen per consument. Het aantal kopers voor Cyber Monday daalde namelijk met 4 procent naar 9 miljoen. De gemiddelde uitgave per transactie steeg met 10 procent naar 60,05 dollar. Het totaal aantal transacties steeg met 6 procent naar 17,1 miljoen.

De vrijdag na Thanksgiving vormt in de Verenigde Staten het startschot voor de kerstinkopen. Traditiegetrouw is dit het moment waarop de detailhandel zwarte cijfers schrijft. Ook de online equivalent, Cyber Monday, zag een flinke groei in uitgaven.

Black Friday, voorheen de ‘shopping bonanza’ voor de offline retail winkels, is tegenwoordig meer en meer een online gebeuren. Het gehele koopjesseizoen tijdens de feestdagen leverde met tot nog toe 13,55 miljard dollars die online werden uitgegeven: een stijging op van 13 procent in vergelijking met vorig jaar.

In de Verenigde Staten stegen de digitale omzetten rondom ‘cyber monday’, wat het begin van de decembermaand markeert, in 2009 nog met 5 procent ten opzichte van 2008.

In deze economisch mindere tijden gebruiken de Europese online retailers ook kortingen om de omzet tijdens de feestdagen te stuwen. Naast een sterke focus op sales worden websites ingericht om de aankopen van de feestdagen te stimuleren.

Bron foto: Vince Alongi (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond