Deel dit artikel
-

Miljoeneninvestering voor Outfittery, opent in Nederland

Nederlandse mannen hebben er met de lancering van Outfittery een personal shopper bij. Die vrouw (in Duitsland) winkelt voor de man op basis van diens persoonlijke smaak en stijl en laat dozen met outfits thuisbezorgen.

Dat is ongeveer het bedrijfsmodel waarmee Outfittery in de Duitstalige landen afgelopen twee jaar honderdduizend klanten verwierf. Afgelopen week rondde het bedrijf zijn tweede financieringsronde af, haalde dertien miljoen euro op, en heeft nu het kapitaal om naar het buitenland te expanderen.

Nederland is het eerste land waar de Duitse oprichtsters, gevormd bij Zalando en Rocket Internet, naar uitbreiden. Peter Gamelkoorn is degene die voor hen vanuit Berlijn hier de kar gaat trekken. Eind vorige week bracht hij Outfittery.nl online. Eerder was hij verantwoordelijk voor eDarling in de Benelux, ook vanuit de Duitse hoofdstad.

Nieuwe klanten van Outfittery krijgen eerst een vragenlijst voorgelegd. Daarmee krijgen de personal shoppers een eerste indruk van hun digitale kant aan de andere kant van de lijn. Naarmate hij meer winkelt, wordt zijn profiel verfijnd op basis van eerdere transacties. De filosofie van het bedrijf gaat uit van het feit dat een aanzienlijke groep mannen geen tijd of zin heeft om kleren te kopen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

House of Einstein uit Rotterdam krijgt hiermee een concurrent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond