Deel dit artikel
-

Mobiel marketeer Yoc boekt miljoenenverlies

Het Europese mobiele media- en technologiebedrijf Yoc boekt een verlies van drie miljoen euro. De omzet steeg daarentegen met tien procent.

De praktijk van mobiele reclame en marketing beweegt zich weg van technologie en begint in lijn te komen met andere media. Het Europees werkende marketingbedrijf Yoc ziet meer toekomst in media dan technologie, stelt zijn strategische koers bij en boekt daarom een verlies over 2011.

Het beursgenoteerde bedrijf publiceert cijfers waar een operationeel verlies uit blijkt van drie miljoen euro. Een jaar geleden was dat resultaat nog drie miljoen euro in de plus. Een miljoen euro van het negatieve resultaat vloeit voort uit de heroriëntatie, een ander deel uit het afstoten van zaken die niet meer als kernactiviteiten worden gezien.

De omzet steeg met tien procent van 30,8 naar 33,3 miljoen euro.

De technologietak zag zijn omzet vorig jaar dalen van negentien naar dertien miljoen euro. Alhoewel de ontwikkeling van mobiele technologie op korte termijn meer winst oplevert, kiest Yoc toch voor de media-activiteiten. Die zouden op langere termijn meer winstpotentieel en schaal bevatten.

De mediatak van het bedrijf noteerde in 2011 een omzetstijging van 73 procent, van twaalf naar twintig miljoen euro.

Veel van de media-activiteiten omvatten het exploiteren van commercieel beschikbare ruimte op sites en apps. Het netwerk is driehonderd sites groot.

Yoc is actief in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Oostenrijk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond