Mobiel webverkeer Europa groter dan dat in VS

In Europa worden websites vaker op een smartphone bekeken dan in de VS. Het Verenigd Koninkrijk loopt hiermee wereldwijd voorop. Dat blijkt uit de Adobe Digital Index EMEA Best of The Best Benchmark die vanochtend in Londen op de Adobe EMEA Summut werd gepresenteerd. Het onderzoek neemt vijf Europese markten onder de loep, waaronder de Benelux.
52 procent van het webverkeer van de grotere Europese bedrijven komt anno 2015 van smartphones. Verkeer van tablets loopt terug, maar zal niet snel volledig verdwijnen. Met name in de retailsector is het tabletverkeer nog steeds erg hoog. In Europa is gemiddeld 13,6 procent van het webverkeer in retail afkomstig van tablet. Op de voet gevolgd door de reis- en vrijetijdssector.
De financiële dienstverlening blijft achter omdat men zich liever op het gebruik van apps richt. Maar 19,8 procent van het webverkeer komt via smartphones.
De telecomsector is volgens het onderzoek het beste in het creëren van engagement. Websitebezoekers blijven gemiddeld 7.23 minuten op de website. De conversie is in alle landen wel weer teruggelopen ten opzichte van 2013. De grootste dalingen in conversie waren zichtbaar in de media en entertainment sector. Adobe heeft daarvoor geen verklaring.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond