Deel dit artikel
-

Modeketen Gap benoemt digitale chef als CEO

Modeketen Gap heeft zijn digitale chef Art Peck als CEO benoemd. Peck volgt per 1 februari topman Glenn Murphy op.

Peck heeft de afgelopen zeven jaar de digitale en omnichannel-strategie van de Amerikaanse winkelketen bepaald. Zo is het al enige tijd mogelijk om online bestelde artikelen in de winkels te retourneren of om online bestellingen in de winkel op te halen. Daarnaast kunnen klanten in de winkel artikelen bestellen die niet voorradig zijn.

GAP lanceerde ook een universele kassa voor al haar sites, zoals Gap.com, BananaRepublic.com, OldNavy.com en Piperlime.com. Klanten kunnen al deze sites bezoeken, en artikelen in hetzefde virtuele karretje leggen.

De webomzet is de laatste jaren fors gestegen, van 1,12 miljard dollar in 2009 tot 2,26 miljard in 2013. De sites trekken gezamenlijk 14 miljoen unieke bezoekers per maand. Het aantal impressies komt op 36 miljoen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond