Deel dit artikel
-

Nederlandse Myngle publiekslieveling in Brussel

De Amsterdamse Myngle, een online taalinstituut, heeft in Brussel de publieksprijs gewonnen tijdens de Start-Ups Rally van het web 2.0-congres voor start-ups, Plugg.

In gezelschap van twee andere start-ups hield Myngle donderdagavond een pitch voor het aanwezige publiek en de jury. Myngle, Mendeley en Jinni waren de laatste drie finalisten uit een lijst van twintig genomineerden, die allemaal aanwezig waren op het congres. Meer dan 126 Europese bedrijven hoopten de prijs te winnen en meldden enkele maanden geleden aan voor de wedstrijd.

"We hebben heel veel positieve reacties gekregen uit het publiek. Daar zijn we blij mee natuurlijk. We willen een massa-product lanceren, dus we hebben het publiek nodig. Onze pitch was to the point. De educatieve wereld is een traditionele wereld waar lang niks in is veranderd. Je hebt taalklasjes met meerdere studenten, een leraar en een programma. Wij proberen dat om te draaien. De student staat centraal en kiest de leraar en de tijd waarop hij les wil hebben", aldus Marina Tognetti, een van de oprichters van Myngle.

Erkenning

De waardering vanuit het puibliek kwam toch nog als een verrassing: "We hadden het niet verwacht. Het is meer een congres gericht op technologie en wij hebben meer een marketinginsteek. Maar het is mooi, deze erkenning zorgt er toch voor dat je zichtbaarder bent in de markt en meer geloofwaardigheid opbouwt."

Het was de Britse start-up Mendeley, volgens eigen zeggen de Last.fm voor onderzoek, die er uiteindelijk van doorging met de juryprijs. De start-up maakt het mogelijk voor academici om onderzoeksrapporten te managen en delen en tegelijkertijd met een algoritme aanbevelingen te doen voor soortgelijke onderzoeken.

De People’s Choice Award tijdens de wedstrijd voor start-ups tijdens Plugg ging naar het laagdrempelige online taalinstituut, Myngle, opgericht door ex-werknemers van eBay. Via Skype of een virtueel klaslokaal worden bij Myngle mensen over de hele wereld met elkaar in contact gebracht waarbij de een de andere zijn of haar taal kan leren. Afrekenen gebeurt via Paypal en andere betalingsmogelijkheden.

Partnerships

Myngle verwacht veel voordeel te halen uit deze erkenning. Tognetti: "Nu we zichtbaarder zijn, wordt het makkelijker om samen te werken met grote partijen. Dan moet je denken aan grote portals voor studenten of plekken waar veel reizigers komen. We hebben bijvoorbeeld met KLM Business Club net een partnership gesloten. Dast is een grote partij, met veel leden over de hele wereld. Zij willen een toegevoegde waarde bieden aan hun klanten met nieuwe diensten. Daarom is Myngle geïntegreerd op hun site. Daar zit een businessmodel achter op basis van nieuwe leden die vanuit hun bij ons terechtkomen."

Onlangs ontving Myngle nog een klein miljoen euro aan nieuwe financiering. Het bedrijf lijkt goed op weg te zijn. Dat bleek ook uit eerdere prijzen die de start-up in ontvangst mocht nemen. Als meest belovende onderneming was er de European Venture Award en het concept achter de start-up was goed genoeg om tot winnaar te worden verkozen in de Innovation Awards 2008.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond