Deel dit artikel
-

Nedstat combineert bezoekinformatie van meerdere sites

Het Nederlandse bedrijf Nedstat, dat gespecialiseerd is in het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek, heeft onder de naam Corporate XL een nieuwe module geïntroduceerd die het websitebezoek over meerdere websites inzichtelijk maakt

Veel webbedrijven maken gebruik van afzonderlijke sites of subsites om merken, diensten of producten te communiceren. Een voorbeeld is Albert.nl, dat samenwerkt met de websites van Gall & Gall en Etos. Sitestat Corporate XL toont hoe bezoekers tussen deze sites navigeren. "Er bleek behoefte te bestaan aan een product dat eenvoudig bezoekgedrag over meerdere websites inzichtelijk maakt en in heldere rapporten presenteert," zegt Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat . "We gaan hierin veel verder dan producten van andere webmeetbedrijven."

Sitestat Corporate XL werd ontwikkeld samen met de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek (KLO), verantwoordelijk voor het website Omroep.nl , de website waar alle sites van de publieke omroepen onder vallen. Bij Omroep.nl bestond behoefte aan informatie over hoe de samenwerking tussen de publieke omroepen in de praktijk uitpakt. KLO meet sinds vorig jaar nauwkeurig het bezoek van de sites van de publieke omroep, gegevens die sinds kort ook openbaar zijn. Zo kan een eerlijke vergelijking worden gemaakt tussen wat de omroepen online (willen) bereiken, vooral ten opzichte van elkaar.

Naast alle standaard rapportonderdelen uit Sitestat, bestaat Corporate XL uit dertien extra rapportonderdelen, waaronder 'Site klikpaden' om te zien hoe bezoekers navigeren tussen de verschillende websites, en 'Bezochte sites na een bepaalde site', om te meten waar bezoekers heen zijn gegaan na een bepaalde site. Het aantal unieke bezoekers wordt getoond over alle sites, waarbij iedere bezoeker maar één keer wordt geteld.

Corporate XL kan worden geleverd als extra module bij Sitestat. Op dit moment worden meer dan 1.500 websites in Europa met dit product gemeten.

Deel dit bericht

13 Reacties

Michael

Ja hoor, daar zijn ze weer van Nedstat. Ned staat nog steeds voor bekend zijn in Nederland. In de wereld stellen ze niks voor en zijn hun produkten slecht getest. Andere providers hebben het meten van meerdere sites al lang en voor veel minder geld. Kijk maar eens op http://www.counterinfo.com of http://www.tellertest.com en zie Nedstat laag uit de testen komen. Hitbox.com, OneStat.com, Webtrends.com, Omniture.com en Redsheriff.com, allemaal streven ze Nedstat genadeloos voorbij.

Carlo

Ik denk dat Nedstat met deze dienst weer een grote stap vooruit maakt.Het is makkelijk om de gratis tellers van Nedstat naast de 'goedkope'tellers van anderen te leggen. Michael ik denk dat je eerst een moet aangeven over welke tellers je het specifiek hebt. Het is namelijk altijd nog makkelijker om commentaar te geven dan zelf iets goed uit te zoeken. Kijk eens naar de klanten van Nedtstat en bedenk je dan nog eens of ze zo slecht zijn. Ik denk dat Nedstat de zaken erg goed voor elkaar heeft en dat we deze nieuwe oplossing dan ook zeker als Value Added Service mogen zien.

Frank

Precies ja, de innovatie bij dit bedrijf laat erg te wensen over; wij hebben twee jaar geleden NedStat vervangen omdat ze niet over sites konden zoeken.NedStat is een tragische gang van zaken; duur en gewoonweg niet van deze tijd. Dit is in ieder geval geen nieuws; dan zou je met sommige andere (onbekende) paketten elke maand een featurelijst kunnen plaatsen, daar die bedrijven wel aan r&d doen. Zou niet eens zo'n slecht idee zijn, dan kunnen mensen die Nedstat overwegen eens zien hoe het wel moet.

Marcel

Mijn complimenten gaan uit richting Nedstat, goed gedaan gasten. Met dit nieuwe product bewijzen ze maar weer eens dat Nedstat meer is dan alleen pageviews meten. Het moet ook maar eens afgelopen zijn met het eeuwige gezeur over Nedstat, Veel partijen durven gewoon niet toe te geven dat Nedstat een grote speler is op de markt, en elke keer worden daar weer de 'andere' gratis tellertjes bijgehaald ter vergelijking, maar als iedereen nou eens goed leest en kennis heeft van de producten dan ziet met dat het hier gaat om SiteStat. Tuurlijk zijn er andere en goedkopere pakketten (welke ik ook heb geprobeerd), maar als het gaat om betrouwbare en bruikbare marketing informatie, dan kies ik toch voor Nedstat. Een Lada en een BMW zijn beide auto's met 4 wielen en een stuur, maar iedereen rijdt toch liever in een veilige en betrouwbare auto, get my point!

mark k

Ik geloof dat dat laatste zinnetje maar weer eens heel duidelijk aan geeft wat er mis is met internet land en heel veel internet bedrijven in nederland. De lada brengt/bracht mensen al jaren van a naar b en nog steeds te veel internetters rijden in een bmw voordat ze hebben geweten hoe het is om in een lada te rijden.Duur koop is niet altijd goedkoop. Bedrijven als Nedstat en anderen staan innovatie en vooruitgang in de weg. Terwijl dit nou eigenlijk iets is waar nederland de afgelopen jaren om zat te springen.

Bob

Dat er zoveel aandacht wordt geschonken aan Nedstat en zo weinig aan de betere concurrenten in deze zegt veel over de kennis van sommige redacties. De markt voor de echte CRM tool is velen malen groter dan het smalle segment waar Nedstat zich op dit moment in begeeft. Nedstat is vaak een aanvullende tool naast Darts en soms wordt ook nog een logfile analyser gebruikt zoals bijv. Webtrends. De bedrijven die tot de conclusie zijn gekomen dat een goede CRM tool leidt tot een verbetering van het gehele bedrijfsproces, hebben Nedstat inmiddels "links laten liggen". Een kleine tip voor de klanten van Nedstat "er is echt meer tussen hemel en aarde"En tip twee voor de redacties: verbreedt uw horizon en schrijf ook over andere aanbieders zodat u uw onafhankelijkheid behoud.

Rackz

Las net op http://live.curry.com/dutch dat Emerce failliet is of bijna, dus ik hoop dat dit er op blijft staan. Deze discussie gaat nergens over. Nedstat is een degelijk bedrijf met degelijke producten voor Nederlandse begrippen. In de wereld (van meten is weten) spelen ze geen enkele rol van betekenis. Ze komen te laat met verbeteringen maar hebben een harde kern van gebruikers van het eerste uur. Ze pakken het commerciele gebruik van de gratis tellers slecht aan en missen kansen. Kwestie van tijd en men verkoopt de aandelen aan een groter bedrijf met meer visie en geld. C yaR

Sjaak

Quote reactie Bob: "Een kleine tip voor de klanten van Nedstat "er is echt meer tussen hemel en aarde" Ik neem aan dat Bob Nieme hiermee doelt op de dienstverlening van Hitbox waar hijzelf werkzaam voor is. Verrassend genoeg begeeft dit bedrijf zich in dezelfde markt als Nedstat en derhalve kan deze meneer (mijns inziens) nooit een "ongekleurd" statement leveren over de organisatie Nedstat en haar dienstverlening. Aangaande de echte CRM tools, hier heeft hij zeker gelijk in. Waar echter ook naar gekeken moet worden is het prijskaartje wat hiermee verband houdt en dan wordt al snel duidelijk dat de doelgroep hiervoor vele malen kleiner is dan die voor de Nedstat producten.

Erik

Tellers, tellers…Op http://www.Stedum.nl heb ik Nedstat staan, bij elke pagina moet ik een nieuwe teller aanmaken.Sinds enkele weken ben ik druk op zoek naar een 'universele' teller. De concurentie is groot, welke kan ik het beste nemen? Ik ben bereid om een (klein) bedrag per jaar te betalen maar dan wil ik natuurlijk ook mijn andere websites in ditzelfde systeem opnemen. Wie kan mij (gericht) verder helpen?

johan

Kijk eens op http://www.tellertest.com Erik daar vind je er genoeg

Kees

Ben ik de enige die de link tussen CRM en Nedstat/Sitestat niet snapt? Wat heeft website statistieken meting met CRM te maken? Sitestat is IMHO net zo min CRM software als IIS/Apache dat is…

Wolter Tjeenk WIllink

Wat een discussie. Natuurlijk is NedStat wel een grote speler, althans in de Nederlandse markt. Maar dat NedStat achter de feiten aanloopt is in elk geval bij de lancering van Corporate XL wel duidelijk. Zelf gebruiken wij (Traffic Builders, http://www.traffic-builders.nl) voor onze eigen site en die van onze cliënten de producten van OneStat. En deze heeft reeds maanden geleden haar product OneStat Enterprise gelanceerd dat exact hetzelfde metingen verricht als NedStat. D.w.z. in het persbericht vind ik vooralsnog geen features die OneStat niet biedt. En wat betreft de eerste reactie over het vergelijk tussen gratis en betaalde diensten op tellertest en dergelijke sites: ik denk dat dit vergelijk wel degelijk te trekken is. Immers, de tellingen worden op basis van dezelfde criteria verricht, alleen heeft de gebruiker veel mnder variabelen ter beschikking om deze tellingen te analyseren en te rapporteren. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de mogelijkheid om onderscheid te maken tussen hit, pageview, bezoeken, bezoekers, sessies, e.d.

Alex

gratis tip: gebruik eens analog. Helaas wel wat Linux server kennis voor nodig :-) PS: Goede telling begint in het ontwerp van portal(s)en nadenken over logging en verbruik. Denk bv eens aan het gedrag van de gebruiker binnen een applicatie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond