Deel dit artikel
-

Negentig procent van huishoudens koopt online

Ruim negentig procent van de Nederlandse huishoudens kocht de afgelopen twaalf maanden via internet. Daarnaast geldt dat wanneer Nederlanders eenmaal online aankopen hebben gedaan, zij dit ook steeds vaker gaan doen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

In februari 2012 gaf 85 procent van de Nederlandse consumenten (van 12 tot 80 jaar) aan minimaal éénmaal een product of dienst van internet gekocht te hebben. Vier jaar later ligt dit op 91 procent.

De grootste groei is te vinden bij de groep die meer dan 12 keer per jaar iets via internet koopt. In 2012 deed 18 procent van de Nederlanders gemiddeld meer dan één aankoop per maand. Begin 2016 ligt dit op 31 procent.

Opvallend is dat de leeftijdscategorie van 20 tot en met 49 het vaakst op internet koopt. In frequentie van aankopen zijn geen grote verschillen te ontdekken. Mannen lijken net iets frequenter aankopen te doen via internet dan vrouwen.

Capture

Dit bericht is 238 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond