Deel dit artikel
-

Netflix verwacht flinke groei ondanks concurrentie

Netflix erkent dat het steeds meer concurrentie krijgt van onder meer Disney, Apple en WarnerMedia. Disney brengt in november zijn eigen streamingdienst Disney+ naar de Amerikaanse markt. Ook Apple start dan zijn videodienst. Toch denkt het platform dat er nog groei zit in het aantal kijkers. Hardnekkige berichten dat Netflix reclame gaat accepteren zijn echter onjuist, zo laat Netflix weten bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Netflix sluit wederom een goed kwartaal af, waarin de omzet 26 procent steeg (pdf) naar 4,9 miljard dollar tegen 3,9 miljard een jaar geleden. De nettowinst kwam uit op 271 miljoen dollar tegen 384 miljoen dollar in 2018.

Er kwamen 2,7 miljoen nieuwe abonnees bij, minder dan de 5,5 miljoen van een jaar geleden. Het aantal Amerikaanse gebruikers groeide nauwelijks, maar gaat volgens het bedrijf wel weer aantrekken. Netflix telt wereldwijd 151,6 miljoen betaalde abonnees. Het komende kwartaal moeten er 7 miljoen bijkomen. Omdat Netflix zelf voor het afgelopen kwartaal op een groei van 5 miljoen abonnees had gerekend, ging de koers woensdag flink onderuit.

Positief nieuws is dat de nieuwe serie Dead to Me met Christina Applegate door 30 miljoen huishoudens werd bekeken in de eerste vier weken.

Met de resultaten van Netflix is het kwartaalcijferseizoen weer geopend. De komende weken maken grote internetbedrijven als Amazon, Facebook, Alphabet (Google) en Twitter hun cijfers bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond