New Skool Media wil meer investeren in digitaal

Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.

De afgelopen maanden heeft de uitgever het portfolio ‘compleet geanalyseerd’ en per titel een strategie ontwikkeld. Op basis van die analyse is ook bepaald waar fors geïnvesteerd zal worden in digitalisering.

De uitgever zet ook nog een ontwikkelafdeling neer die moet zorgen dat de gewenste digitale versnelling ook echt plaats gaat vinden in de vorm van sites, betaalmuren en apps.

Van Luit zegt ook dat er waarschijnlijk zal worden gesneden in titels. New Skool Exploitatie had afgelopen jaar te kampen met een dalende losse verkoop. Vorig jaar was die daling 11 procent.

2 Reacties

En anderhalf jaar geleden was e-commerce nog de focus, en print een marketingmiddel:
http://www.printmedianieuws.nl/2016/05/print-straks-marketing-middel-bij-new-skool-media/

No shit sherlock ..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug