Deel dit artikel
-

Sanoma verkoopt 19 titels aan New Skool Media

Sanoma Media verkoopt negentien tijdschriften aan New Skool Media. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van betrokken licentiegevers. 93 medewerkers verhuizen mee.

New Skool neemt Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen over.

New Skool Media is een gespecialiseerd mediahuis opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee. Koghee heeft 28 jaar uitgeef- en managementervaring en is ook eigenaar van Blue Flower Media, een uitgeverij met focus op tijdschriften op het vlak van sport zoals 1900, Rafael, 90 minutes en Schaatsen. Willig heeft ruim 17 jaar media en finance ervaring, onder meer bij Sanoma, en is sinds 2010 actief als Strategie en Business consultant (online) media.

Sanoma Media kondigde in oktober 2013 een ingrijpende reorganisatie aan. Er werden zeventien focusmerken benoemd die verder uitgebouwd zouden worden door uitbreiding van het digitale aanbod en e-commerce. Daarnaast is besloten dat een klein aantal titels wordt samengevoegd met andere titels van Sanoma. De clusters Mannen en Glossy’s blijven onder strategische heroriëntatie. Hierover is Sanoma nog steeds in gesprek met geïnteresseerde partijen. Naar verwachting wordt ook dit proces voor het einde van 2014 afgerond.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond