Deel dit artikel
-

Nielsen breidt uit met overname IAG Research

Nielsen heeft de laatste handtekening onder een contract met IAG Research gezet. Het bedrijf is overgenomen voor 225 miljoen dollar.

Het Amerikaanse IAG meet de betrokkenheid van de consument met televisieprogramma’s, commercials en productplaatsing. Ook onderzoekt het bedrijf de effectiviteit van reclames op het internet. Met de fusie vergroot Nielsen zijn diensten op het gebied van tv- en internetanalyse.

IAG wordt met de fusie een volledige dochteronderneming van Nielsen. De aandeelhouders van IAG ontvangen geld voor hun aandelen in het bedrijf. Nielsen is van plan de transactie onder meer te bekostigen door de uitgifte van nota’s. Het bestuur van IAG gaat mee naar Nielsen na de samenvoeging.

Volgens Nielsen wordt de overname in het tweede kwartaal van dit jaar afgerond.

IAG is enthousiast over de samenvoeging. "Adverteerders en mediabedrijven kunnen in een meer en meer gefragmenteerd medialandschap profiteren van het inzicht dat Nielsen en IAG door de samenwerking kunnen geven", aldus de medeoprichters van IAG, Alan Gould en Ken Orkin.

Tot de cliënten van IAG behoren onder meer grote reclamebureaus, internetproviders, telecommunicatiediensten, televisie- en kabelnetwerken.

Bron foto: joebeone (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond