Deel dit artikel
-

Nieuw Fresh Fruit Digital wordt zuster van Blue Mango

Online marketingbureau Blue Mango Interactive uit Eindhoven krijgt een zusterbedrijf. Fresh Fruit, zoals de nieuweling heet, richt zich vooral op kapitaalkrachtige merken die online nog klein zijn.

Blue Mango werkt alleen voor klanten die minimaal 100.000 euro per maand aan online reclame uitgeven. Er zijn echter ook veel opkomende merken die niet dat soort bedragen online kunnen besteden. Voor die groep richtten we Fresh Fruit Digital op”, zegt Hein van de Wielen. Hij hoopt bedrijven aan zich te binden met online maandbudgetten van tussen de 10.000 à 30.000 euro.

Van der Wielen, managing director, vormt samen met Matthijs Keij en Marcel Moors het management team. Vanaf de achtergrond voert de directie van Blue Mango ook een directiefunctie uit bij Fresh Fruit Digital, mede vanuit de positie als  aandeelhouder. Andere eigendaren zijn de medewerkers.

“We hebben het domein Fresh-Fruit.com nog geen dag in handen en het logo moet nog worden ontworpen. Zo vers is het”. Het bedrijf is op 1 juli offieel van start gegaan.

Hoewel de onderneming met 6 medewerkers nog geen twee weken oud is, heeft het wel al twee klanten. Sanoma Uitgevers met Tijdschrift.nl en de online fotoboekendienst Kodak Gallery. “Voor Kodak werken we in 7 Europese landen”.

De Eindhovense starter wil zich niet richten op conflicting accounts van het moederbedrijf. Het zoekt simpelweg andere bedrijfstakken, zoals uitgeverijen of producenten van fast moving consumer goods.

Tijdens de opbouwfase kan Fresh Fruit Digital op de kennis en kunde van Blue Mango leunen. Dat spraken de partijen af. Na een jaar moet de start up grotendeels op eigen benen blijven staan. Van verhuizen is dan geen sprake. De twee bedrijven willen naast elkaar gehuisvest blijven.

Van der Wielen: “Ik denk dat we binnen drie jaar op 20 of misschien wel 30 man personeel kunnen zitten”.

“Wij zijn anders dan Blue Mango omdat we creatiever moeten zijn. Immers, we richten ons op bedrijven die online nog niet groot zijn maar dat door inventiviteit en vakinhoudelijke kwaliteit wel online op willen bouwen. Dat soort bedrijven begrijpt het spelletje van online marketing niet. De meesten van hen besteden nog steeds 95 procent van de marketingbudgetten aan radio, televisie, print en outdoor en 5 procent online.

Ik denk dat uiteindelijk 25 procent van de mediabestedingen naar online kanalen moet”.

Zie ook:

Interview Hein van der Wielen, Bluemango‘, Emerce.nl op 27 maart 2009

Deel dit bericht

9 Reacties

Bertjan v D

Gefeliciteerd Hein en Marcel! Succes!

Arno

heel leuk! Succes mannen! goeie naam ook!

Linda

Goed bezig! Alle succes toegewenst en ik hou jullie in de gaten 😉

Aschwin de Bruijn

Keep it fresh en veel succes…!

H van der Wielen

Wij hebben altijd geweten dat jij veel inspitratie en motivatie hebt op dit gebied. Alle succes toegewenst.H&R

guy

Veel geluk, succes en vooral plezier mannen.

Copywriter Paulus

Gaat een topper worden! Over de naam 'Fresh Fruit': TOP! Klinkt lekker. Ben benieuwd

H.van der Wielen

Lijkt me aardig, heb er geen ervaring in, maar toch succes! H.van der Wielen.

Frans-Pieter

Hein & Marcel, Gefeliciteerd; ik weet zeker dat dit een toppertje gaat worden met jullie expertise op dit gebied.Suc6!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond