Nieuw project MKB-Nederland ondersteunt ondernemer bij online verkoop

In samenwerking met Vakcentrum en Inretail gaat MKB-Nederland ondernemers in de non-food retail doelgericht ondersteunen bij de ontwikkeling en groei van hun online verkoop. Dat doet de ondernemersorganisatie als antwoord op het toenemend aantal vragen van ondernemers en de behoefte aan advies op dit terrein.
Het nieuwe project ‘Online meer verkopen’ vloeit voort uit de samenwerking met bol.com die MKB-Nederland eerder dit jaar al aankondigde en die zich richt op het opzetten en verbeteren van de online verkoopstrategie van mkb-ondernemers in de detailhandel. De rol van bol.com bij dit project betreft de financiering.
Ondernemers in de non-fooddetailhandel kunnen op de website van de organisaties een scan invullen die aangeeft hoe ze er digitaal voor staan en die helpt hun e-commerce strategie (nader) vorm te geven. Vervolgens krijgen ze gratis toegang tot een groot aanbod van uiteenlopende tools, tips en tricks.
Als de uitkomst van de scan en de beschikbare tools nog niet de gewenste ondersteuning bieden, kunnen ondernemers een voucher aanvragen voor kosteloos advies op maat. Zij kunnen daarvoor kiezen uit coachings- en trainingspakketten ter waarde van maximaal 1000 euro. Advies, coaching en trainingen worden verzorgd door onafhankelijke marketing- en communicatiebureaus met kennis van de branche en digitalisering, die zijn geselecteerd door Vakcentrum, Inretail en MKB-Nederland. In totaal is voor 600.000 euro aan adviesuren beschikbaar.
Foto Christina Morillo via Pexels
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond