Nieuw wapen voor ontevreden klanten: betaalde tweets

British Airways kreeg een dezer dagen een koekje van eigen deeg: een ontevreden klant besloot zijn frustraties over zoekgeraakte koffers te uiten in een gekochte tweet. Met het gewenste effect: volop publiciteit.
Hasan Syed raakte zijn koffers kwijt en British Airways reageerde niet adequaat op zijn klachten. Dus besloot Syad zijn klacht breed onder de aandacht te brengen, via betaalde tweets, die een groter bereik hebben: “Ik ga hier niet mee stoppen voordat British Airways mijn koffers vindt”.
Hoeveel Syed heeft betaald voor de tweets is niet bekend, wel heeft British Airways inmiddels zijn excuses aangeboden en zijn koffers achterhaald. Te laat: De tweet werd opgemerkt door een concurrent van British Airways, JetBlue, en inmiddels heeft het incident brede publiciteit gekregen.
AdAge vraagt zich af of meer van dit soort guerilla-acties van ontevreden klanten gaan volgen. De publicatie spreekt van een ‘PR ramp’. “Merken, let op, iedereen kan gesponsorde tweets kopen en dat houden jullie niet tegen.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Herman Couwenbergh
Het kostte hem uiteindelijk $ 1.000,- Zie: http://twittermania.nl/2013/09/persoonlijke-boze-promoted-tweetactie-kostte-duizend-dollar/
SociaalSparen.nl
Ik denk persoonlijk dat niet elke klant het budget uit trekt voor zon persoonlijke vete. Wellicht is het echter iets voor concurrentie om ontevreden klanten in te huren?