Nieuwe master HU wil brug slaan tussen technologie en creativiteit

Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.

Data wordt wel ‘het nieuwe goud’ genoemd. Bedrijven beschikken over een overvloed aan data, maar weten onvoldoende wat ze ermee moeten. De nieuwe master Data Driven Design van Hogeschool Utrecht richt zich precies daarop: het ontwikkelen van (aantrekkelijke) concepten, producten en diensten op basis van en door interactie met data.

De structuur van de master is ontworpen volgens de methode van de Deense designschool Kaospilot. De opleiding neemt studenten mee in een ‘spannend verhaal, waarin ze voortdurend geprikkeld blijven om te leren en verdieping te zoeken.’

Volgens Cathelijn Timmers, opleidingsmanager van de nieuwe master, houdt de betrokkenheid van het werkveld niet op nu het programma staat. Onderzoekers van vier HU-lectoraten op het gebied van media, techniek en communicatie brengen de studenten op de hoogte van de laatste stand van het praktijkgericht onderzoek.

De master Data Driven Design is officieel geaccrediteerd en gaat in september 2018 van start. De Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) heeft aan de hand van de Toets Nieuwe Opleiding positief geoordeeld over de kwaliteit van de nieuwe opleiding.

De master biedt aanvankelijk plaats aan 40 studenten. Toelating vindt plaats op basis van een uitgebreid ‘assessment’. Er wordt hard gewerkt aan een deeltijdvariant.

De open avond staat gepland op 12 juni.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug