Deel dit artikel
-

Nieuwe MyOrder voelt locatie gebruikers, kan reclame zenden

Binnen enkele dagen verschijnt een nieuwe versie van MyOrder. Een noviteit daarin is dat de app, aan of uit, voelt waar de gebruiker zich bevindt. Op basis van die informatie kan hij de gebruiker een seintje geven of en welke reclameacties er in zijn fysieke omgeving worden geboden.

MyOrder is maar een van de bedrijven die nu belangstelling tonen voor deze door Plot Projects ontwikkelde technologie. Het bedrijf uit Amsterdam ontwikkelde een plug-in voor Android en iOS waarmee ontwikkelaars hun respectievelijke apps locatiegevoelig kunnen maken.

“Retailers en ontwikkelaars hebben allemaal hetzelfde probleem”, zegt Menno Kolkert. “Ze hebben veel downloads van hun apps, maar die worden weinig gebruikt. Met deze location based marketing kun je gericht gebruikersgroepen bereiken zodra ze in de buurt zijn. In ons CMS kun je per winkel berichten aanmaken en die koppelen aan tijden. Bijvoorbeeld aan de ochtenduren, wanneer het rustig is in de winkelstraten.”

Kolkert en zijn collega’s liet hun techniek reeds verwerken in de apps van Smart Groupons en Sublime FM. De app van MyOrder (Rabobank) is ter verifcatie aangeboden bij de downloadwinkels en kan ergens in de komende dagen worden geupdate. “En werken met bouwers als aFrogleap, Bureau Blauwgeel en mobtzu.” Er worden gesprekken gevoerd met verscheidene retailkents en ontwikkelaars.

De Amsterdamse geotargetingtechniek werkt iets anders, en naar eigen zeggen nauwkeuriger, dan bijvoorbeeld Apples geofencing. “Daarnaast kun je als bedrijf bij ons wel meer dan twintig locaties aanmaken.”

De eerste gebruiksresultaten zijn goed. Plot Projects claimt een gemiddelde conversieratio van twaalf procent, “met uitschieters naar zeventig procent.”

Deel dit bericht

3 Reacties

Guus

Technisch zal het prima en efficient werken. Gebruikers accepterren echter niet dat een lokatiedienst aan blijft staan, als de app gekilled is, los van het feitelijke (lage) stroom verbruik. De perceptie is dat de lokatiedienst de batterij leegtrekt. Zelfs Apple heeft zich daarin vergist.

Willem

Ik vindt het wel een handige functie, en als het inderdaad zo goed converteerd dan is dit natuurlijk erg interssant. Sommige mensen zitten namelijk wel te wachten op goede aanbiedingen wanneer ze erop uit gaan om te gaan shoppen.

Dirk

@Guus: Uit onderzoek onder meer dan tienduizend gebruikers blijkt dat het hier om de vocal minority gaat. Het leeuwendeel van de gebruikers lijkt hier niet van wakker te liggen. Sterker nog, in sommige cases is het actieve app gebruik meer dan verdrievoudigd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond