Deel dit artikel
-

Nieuwe zoekmachine toont buzz rond merken

BuzzTalk lanceert met Buzzcovery.com naar eigen zeggen een unieke zoekmachine die ‘betekenis’ moet geven aan online zoekresultaten. De semantische zoektechnologie geeft aan wat er is gebeurd rond bijvoorbeeld een merk, evenement, thema, persoon of industrietak.

Met Buzzcovery.com ziet meer dan het aantal online vermeldingen en een sentimentanalyse. Het gaat om een combinatie van gevalideerde sentimentweergave en een analyse van de gemoedstoestand van consumenten.

Verder laat Buzzcovery.com zien welke personen en organisaties het meest worden genoemd, welke industrietermen het meest worden gebruikt en wat de meest besproken onderwerpen rond een specifiek thema of merk zijn. De technologie OpenDover is in eigen huis ontwikkeld.

BuzzTalk indexeert en structureert al enige tijd internationale publicaties. In het bijzonder nieuwssites, blogs, fora en wetenschappelijke tijdschriften.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond