Deel dit artikel
-

Nieuwsblog FTM haalt weinig abonnees binnen na Keizer zaak

Nieuwsblog Follow The Money (FTM) heeft niet echt geprofiteerd van de publiciteit rond VVD-voorzitter Henry Keizer. 7000 mensen namen naar aanleiding van de artikelen een proefabonnement, daaraan heeft het blog niet meer dan 140 vaste abonnees overgehouden.

De conversie naar een betalend lidmaatschap lag na de publiciteit rond de VVD-voorzitter, die leden van de Koninklijke Vereniging voor Facultatieve Crematie zou hebben misleid, lager dan het gemiddelde in andere periodes.

Uitgever Jan-Willem Sanders constateert bij Villamedia dat het anders moet: ‘Onze aanname is dat veel de proefleden die tijdens de zaak Keizer lid zijn geworden alleen dat dossier hebben gelezen en nu dus geen prikkel hebben om betalend lid te worden. Ik vind dat we de proefleden nu onvoldoende kennis laten maken het hele aanbod van FTM.’

Sanders hoopt ergens in de augustus de 5200 leden te passeren.

Deel dit bericht

1 Reactie

Robert - Webresultaten

Interessante case om dat conversie % hoger te krijgen. Op zich is die 2-2,5% geen slecht conversie percentage. Ik denk (uit ervaring, ben zelf ook tijdje geleden lid geworden van FTM) dat het betaal\lid worden proces nog wat strakker en duidelijker kan. Daarmee zal conversie % al wat hoger moeten kunnen.

Ideeën zijn onder andere -> Nu 2 mogelijkheden; jaar en maand abonnement. 3e mogelijkheid erbij, kort proberen voor een Euro. Daarmee test je ook al of het betalingsproces een “probleem” is. Daarnaast voor zakelijke aanmelders ook op factuur basis doen. Achteraf betalen ook erbij. Mijn ervaring bij webshops leert dat die 2 betaalmethode’s erbij als flink extra klanten oplevert die je voorheen niet wist te “Strikken”. Bezoekers die wel in betaal \ aanmelden proces zitten, alsnog benaderen \ retargeten (makkelijk te “strikken” dan op nieuwe bezoekers te richten). Bestaande leden korting\premium geven als ze nieuw lid aanmelden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond