Deel dit artikel
-

NPO topscorer bij niet-live televisie

Zestien van de vijfentwintig online meestbekeken programma’s komen van de NPO. SBS levert er twee, RTL zeven. Jongeren kijken iets meer on demand dan de totale kijkerspopulatie.

De NPO heeft ook een hoger online bereik dan de andere zendergroepen, zo laten nieuwe cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) zien. RTL zakt onder de tien procent, Talpa blijft rond de zes procent hangen.

De cijfers over de laatste volledige week van oktober laten zien dat Boer zoekt Vrouw en Expeditie Robinson het meeste publiek trekken. Opvallend is dat die programma’s overwegend live worden gekeken en ondergemiddeld vaak ondemand.

Een programma als Lubach op Zondag wordt 68 procent live bekeken, en dramaserie Ik Weet Wie Je Bent 58 procent. Bij jongeren tot negentien jaar worden de best bekeken programma’s tussen de veertig à vijftig procent achteraf gekeken.

Foto: Michael Nutt (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond