Deel dit artikel
-

NRC en Telegraaf mogen onder één dak bij Mediahuis

Mediahuis en VP Exploitatie hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep. De toezichthouder ziet geen bezwaren omdat de krantentitels blijven bestaan.  

Uit het onderzoek van de ACM blijkt dat er geen grote gevolgen zijn voor de concurrentie op al deze gebieden. De twee partijen hebben ook verschillende regionale dagbladen, huis-aan-huisbladen, tijdschriften en websites.

Lezers stappen vrijwel niet over tussen de landelijke kranten, zegt de toezichthouder. Ook de regionale kranten van beide partijen zijn geen concurrenten van elkaar of concurrenten van landelijke dagbladen. De krantenlezer houdt dezelfde keuzemogelijkheden na deze overname.

De Persgroep blijft op het gebied van advertentiemogelijkheden in dagbladen een geduchte concurrent. Dat geldt zowel voor landelijke als voor regionale dagbladen.

Chris Fonteijn, bestuursvoorzitter van de ACM, ziet ‘grote verschuivingen in het medialandschap: lezers gaan steeds vaker naar online-media. Dat drukt zwaar op de oplages van dagbladen. Adverteerders kiezen steeds vaker online advertenties. Ook onze focus gaat steeds meer naar online-media.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond