Deel dit artikel
-

Nu.nl ‘grootste mediamerk’ onder zakelijke beslissers

NU.nl is wederom het grootste mediamerk onder zakelijke beslissers. Dat blijkt uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers dat dinsdag is verschenen.

NU.nl is met een gemiddeld bereik van 64 procent veruit het grootste mediamerk in de zakelijke markt, de nieuwssite scoort 4 procent hoger dan vorig jaar.

Vooral in de branches semi-overheid (73 procent), dienstverlening (67 procent) en handel & vervoer (65 procent) is het bereik aanzienlijk. NU.nl wordt ook veel bekeken door verantwoordelijken op de afdeling marketing (81 procent) en personeelszaken (72 procent).

De groei is deels toe te schrijven aan de uitbreiding van NUzakelijk. Veel gebruikers hebben aangegeven dat ze een speciale sectie van NUzakelijk op de voorpagina van hun NU.nl-app willen. Ook verschijnen dagelijks achtergronden bij het nieuws voor ondernemers, en worden in podcasts een aantal Nederlandse starts-ups gevolgd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Maarten

Leuk voor Nu.nl, maar dit is niet hele waarheid. Er draaien maar 17 titels mee in dit onderzoek en een aantal hele grote niet. Dus niet volledig. Google, YouTube, LinkedIn enz. zullen zeker hoger scoren dan Nu.nl.

Daarnaast zie ik zojuist dat men een onderzoek naar IT managers is gedaan, naar hun mediagedrag en daar staan geen IT platformen tussen. Irrelevant dus, IT’ers bereik je via specialistische media.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond