Deel dit artikel
-

Emerce Fashion: Oger wil meer doen met LinkedIn

Moderetailer Oger wil zijn zichtbaarheid op LinkedIn vergroten. “Voor de verkoop van formele mannenkleding is dat platform de ideale match”, vertelt directeur Sander Lusink tijdens Emerce Fashion, dat 17 september virtueel te volgen is.

Oger profileert zich bewust niet op Twitter, omdat Lusink dat platform te controversieel vindt. “Ook Facebook gaat die kant al op. Voor ons is Instagram een beter medium, en Facebook staat nu op de tweede plaats.” Lusink verwacht meer te gaan doen op LinkedIn. “Het sluit aan bij ons zakelijke kledingaanbod.”

Corona heeft ook bij Oger voor negatieve resultaten gezorgd. De winkels bleven beperkt (alleen op afspraak) open, wat gevolgen had voor de omzet. “Inmiddels zitten we weer op het oude niveau, maar we zien wel een nieuwe trend: er is omdat mensen thuiswerken meer vraag naar casuel kleding.”

Ongeveer de helft van de omzet betreft de verkoop van cusual, maar Lusink verwacht dat het naar 70 procent gaat. En dat is gunstig voor de online verkoop. “Een pak verkoop je minder goed online, daar leent casual zich beter voor.”

Toch blijft online verkoop van kleding lastig voor Oger. “De persoonlijke aandacht die we in de winkel kunnen geven, vertaal je niet makkelijk naar internet. We proberen het wel zoveel mogelijk. Klanten kunnen via een videobelverbinding persoonlijk advies krijgen.”

Aanmelden voor Emerce Fashion is gratis. Het volledige programma vind je hier. Op de dag zelf kun je in contact komen met sprekers en hun bedrijven. Daarna zijn alle sessies terug te kijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond