Deel dit artikel
-

Olympisch on-demand in trek bij de NOS

De eerste 24 uur van de Olympische Spelen werden er 612.000 on-demand video’s bekeken op de Olympische website van de NOS. Er werden 320.000 livestreams gestart.

De website van de publieke omtoep mocht rekenen op 325.000 bezoekers in het eerste etmaal. Ter vergelijking, bij een ander sportevenement, het EK, kreeg de hiervoor opgezette site in een kleine maand ruim 1,1 miljoen unieke bezoekers.

Met de Olympische website wil de NOS vooral inzetten op het on-demand aanbod. Door het tijdsverschil, in Vancouver is het negen uur vroeger dan in Amsterdam, was de verwachting dat veel mensen het de volgende ochtend zouden willen terugkijken.

Tijdens de openingsceremonie waren er problemen met de livestream op de mobiele website. Cijfers over het gebruik van de mobiele website of de applicaties komen later beschikbaar.

De livestreams van de voetbalwedstrijden op de NOS EK-site werden in de eerste maand ruim 3 miljoen keer opgevraagd.Het was in 2008 voor het eerst dat de NOS een groot voetbaltoernooi uitzond op internet. De Wimbledon-player van NET 5 kreeg in 2008 60.000 opgevraagde streams te verwerken in vijf dagen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond