Deel dit artikel
-

OMG slokt Urbanology Group op

Online bureau Urbanology Group is overgenomen door Online Markting Group (OMG). Het overnamebedrag wordt niet bekend gemaakt.

Edwin Basten, algemeen directeur van OMG, wil nog wel kwijt dat het een overname is in contanten en niet in aandelen.

Het is een strategische beslissing geweest laat Basten weten. "Wat wij binnen ons advertentieveld merken,  is dat wij achteraan in het proces komen. OMG wil graag dichter op klant zitten, daar waar de strategie bepaald wordt. Zo hebben we meer invloed op de kansen die er zijn voor een bepaalde adverteerder, met de inzet voor online."

OMG was al langere tijd op zoek naar een dergelijk bureau om in de groep op te nemen. Er waren wel anderen die het bedrijf op het oog had en er zijn meerdere gesprekken geweest, maar dat was ‘niet vergaand’. "Urbanology Group is sterk in social media. Dat was nog onvoldoende in OMG aanwezig. Bovendien hebben zij in korte tijd een mooi merk opgebouwd", aldus Basten.

Eigen merknaam

Het is een volledige overname waarbij OMG een belang van 100 procent neemt. Urbanology Group is met terugwerkende kracht per 1 juli overgenomen. Het bedrijf blijft opereren onder de eigen merknaam. "Anders hadden we beter een eigen afdeling op kunnen zetten. En we willen van de merknaam profiteren", aldus Basten.

Het bedrijf blijft dan ook zelfstandig, al wordt er wel gezocht naar synergiemogelijkheden. Personele gevolgen zullen er niet zijn. Urbanology Group blijft voorlopig in Haarlem, er worden geen onderdelen geïntegreerd bij OMG in Amsterdam.

Mailmedia

OMG nam begin dit jaar nog full service dialogue data burea Mailmedia over. Mailmedia wilde het model verbreden en ook reclame op internet aanbieden. OMG aasde op dezelfde ontwikkeling vanuit de andere hoek. Met deze overname kan Mailmedia meerdere interactieve mogelijkheden aanbieden. Sms en e-mailcampagnes kunnen gecombineerd worden met performance based adverteren.

Andere overnames staan niet in de planning. Basten: "Wij zijn redelijk compleet. Er zullen altijd wel kansen in de markt zijn, maar op dit moment is ons productportfolio rond."

Deel dit bericht

2 Reacties

Wouter Theijsmeijer

OMG begint een behoorlijk power house te worden, felicitaties voor alle betrokkenen.

Kenneth Nieuweboer

Goeie strategische keuze. OMG krijgt zo meer body als partij die full service kan leveren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond